16. června 2014 v 17:15 | Paralysia |  Recenze

Recenze 01. - Nádherné bytosti (Kronika prokletých zaklínačů 1)

Kami Garciová & Margaret Stohlová

Žánr: fantasy, romantické
Nakladatelství: Knižní klub
Počet stran: 512

Příběh se mi líbí a je originální. Postavy jsou většinou sympatické a mám i pár oblíbenců. Obálka vcelku fajn (mám filmovou).

Tak tedy příběh… Odehrává se vlastně v současné době, nebo aspoň v současném století. Ethan Wate žije pouze s otcem, který nepřetržitě vysedává v pracovně a píše. Škoda že ne to, co by si jeho syn představoval… Matka mu zemřela při autonehodě. Byla velice chytrá a měla kamarádku, se kterou psala knihy a pomáhala jí v knihovně. Doma otci i Ethanovi vaří Amma, která provozuje jakési voodoo. Ethan je docela normální kluk. Hraje v basketbalovém týmu, má obdiv "královen" školy, má nejlepšího kamaráda Linka, který s ním téměř každé ráno jezdí do školy v beatru. Odlišuje se pouze tím, že čte a zalíbí se mu někdo, koho budou ostatní nesnášet. Jednoho ne moc hezkého deštivého dne málem srazí Lenu Duchannesovou a ještě před tím, docela brzy ráno, se mu ve sluchátkách spustí divná hudba a ještě dříve se mu zdá zvláštní sen, ve kterém se snaží udržet nějakou holku, co kamsi padá. Bohužel ji vždy upustí. Na první pohled v ní vidí jinou osobu a něco zvláštního. Zjistí, že je bohužel neteří starouše Macona Ravenwooda, kterého ostatní považují za blázna. A co dalšího? Je to ta holka ze snu… - Stručný začátek. Myslím, že anotaci si můžete přečíst snad kdekoliv. Celý děj bych napsat asi nemohla, jelikož jsem se u knihy často nudila a měla jsem i mezeru ve čtení. Tou nudou myslím to, že spisovatelky si daly hodně záležet na popisování. Na zbytečném popisování. Opravdu, koho zajímá, kdo všichni seděli v tělocvičně při "souzení" Leny? Stačí napsat, že tam byla půlka města a snad celá škola. To je to, co mi na knize opravdu vadí. Hrozné natahování a natahování a natahování… Myslím, že kdyby to bylo o něco zkrácenější, o ty dlouhé chvíle, tak by byla kniha o 30% kratší ne-li víc. Jinak se mi děj celkově líbí. Miluju romantiku a fantasy. Pokud byste mi tuto knihu (např. 2. díl) koupili k Vánocům, nebyla by to sice trefa do černého, ale ani byste mě neurazili. Určitě mě zajímá, co se bude dít dál. A chci to vědět!

Vždycky se najde postava, kterou nevím, jestli mám ráda nebo ne. V The 100 je to Clarke a tady je to samotná Lena. Často od sebe odstrkovala Ethana a proto mi ho bylo líto. Chtěl jí pomoct. Vím, že ho chtěla jen chránit, ale kdyby nebylo jeho, možná by na mnoho věcí nepřišli. Dále jsou tu postavy, které mám ráda. Rozhodně Ethana, protože… Neznám zrovna moc kluků, kteří čtou, a proto to u nich obdivuji a mám to na nich prostě ráda, ale není to nutnost. Moc jsem si oblíbila i Macona a proto mě dosti naštvalo, že zemřel. Hodně naštvalo. Mám ráda i Linka. Už kvůli jeho jménu. Lincoln… Krása! Přichází řada na ty neoblíbené postavy. Prostě je jen vyjmenuji. Rozhodně Linkova máma, těch několik "královen" a koneční zrádci. Nebudu je jmenovat, jelikož se jejich zrada projeví až na konci. Ostatní mi až tolik nevadili, nebo jsem je nijak neřešila.

Obálka je docela pěkná. Jsem ráda, že jsem dřív neviděla film, protože mi Callia říkala, že ve srovnání s knihou je to katastrofa. Co víc k obálce? Je hezká, ale viděla jsem lepší :).

Hodnocení:
6/10